Jaký má smysl pomáhat? Proč není samozřejmé chodit do školy? Co můžeme ovlivnit a co ne?
Během projektového týdne se žáci 8. ročníku věnují vybraným globálním problémům a cílům udržitelného rozvoje. Navazují tak na předchozí měsíce, kdy se s těmito tématy seznamují v rámci výuky.
Cílem týdne není jen porozumět pojmům jako recyklace oblečení, ochrana biodiverzity nebo rovnost v přístupu ke vzdělání, ale hlavně přemýšlet o tom, co má pro každého z nich osobní smysl. Žáci se zapojují do dobrovolnické práce, tvoří v umělecké dílně a prakticky recyklují oblečení.
V závěru týdne si každý vybírá jedno téma, které ho zaujalo, a píše vlastní úvahu, kde formuluje, co si o dané oblasti myslí a proč ji považuje za důležitou.
Týden pomáhá žákům přemýšlet o světě i o tom, jaké místo v něm sami zaujímají.