ZŠ Trnka Dobříš

Týdenní plán

6. ročník18. týdenTÝDENNÍ PLÁN č.1730. - 3. 4. 2020
Den Předmět

Ahoj, chci vám všem říct, že jste skvělí! Nádherně plníte úkoly, orientujete se zde a mnozí ještě pomáháte hodně doma! Těším se, až se uvidíme online!

Dochází k velké změně. Od tohoto týdne budou úkoly zadávány v Classroomu - učebně.

Všem vám přišel e-mail s vysvětlením a fotonávodem, jak postupovat. Pokud byste měli jakékoli otázky, pište mi nebo volejte. Určitě to spolu vyřešíme.

Těším se na setkání na Meetu.

Jana


 

PONDĚLÍ

30. 3.

1. TřH

Každý se zamyslete nad někým ze své rodiny, kdo by mohl být kandidátem v projektu Moje zajímavá rodina. Můžete se podívat na příklad vyplnění o mém dědečkovi tady a tady. Listy k vyplnění naleznete ZDE (list 1) a ZDE (list 2). Vyplněné práce potom prosím odešlete na můj e-mail zajicovajana@zstrnka.cz jako přílohy. Umístím je do galerie, abychom si mohli vzájemně číst o našich rodinách.

Nad svou rodinou se můžete zamýšlet i další  pondělí 23. 3. a 30.3.

Termín odevzdání je 3. 4. 2020.

2. Čj

Všechny úkoly jsou v classroomu.

3. + 4. Z

Všechny úkoly jsou v classroomu.

5. Aj

Všechny úkoly jsou v classroomu.

7. + 8. Tv Všechny úkoly jsou v classroomu.

ÚTERÝ

31. 3.

1. Ma

Všechny úkoly jsou v classroomu. Dřívka + další úkoly.

2. Aj

Všechny úkoly jsou v classroomu.

3. Čj

Všechny úkoly jsou v classroomu.

4.

 

Všechny úkoly jsou v classroomu.

 

5. ICT Všechny úkoly jsou v classroomu.
7. + 8.

Všechny úkoly jsou v classroomu.

STŘEDA

1.4.

1. Ma  Všechny úkoly jsou v classroomu. Dřívka + další úkoly.
2. Ma Všechny úkoly jsou v classroomu. Dřívka + další úkoly.
3. Aj Všechny úkoly jsou v classroomu.
4. + 5. D

Všechny úkoly jsou v classroomu.

6. Čj

Všechny úkoly jsou v classroomu.

ČTVRTEK

2.4.

1. Čj

Všechny úkoly jsou v classroomu.

2. Aj

Všechny úkoly jsou v classroomu.

3. + 4. Vv

Všechny úkoly jsou v classroomu.

6. + 7.  

 Všechny úkoly jsou v classroomu.

PÁTEK

3.4.

1. M

Všechny úkoly jsou v classroomu. Dřívka + další úkoly.

2. Čj

Všechny úkoly jsou v classroomu.

3. Hv

Všechny úkoly jsou v classroomu.

4.  Př

Všechny úkoly jsou v classroomu.

 

6. ročník

17. týdenTÝDENNÍ PLÁN č.1623. - 27. 3. 2020
Den Předmět

Ahoj, chci vám všem říct, že jste skvělí! Nádherně plníte úkoly, orientujete se zde a mnozí ještě pomáháte hodně doma! Těším se, až se uvidíme online!

Všechny úkoly (kromě Má zajímavá rodina)  z tohoto týdne jsou k dokončení do pátku 27. března 2020.

Nahrávání na nástěnky:

Pod svým jménem klikněte na plusko a pište.
Pokud budete vkládat fotku, tak se dole na postu objeví symboly - ten úplně vlevo znamená upload. Klikněte na ni a vpravo se vám otevře sloupec. Klikněte na PICK FILE a otevře se vám úložiště v počítači. Vyberte fotku a nahrajte. Pokud by byl problém, prosím volejte, budu vás navigovat.

Komentovací pravidla nástěnek - komentujte libovolně, ale dodržujte ohleduplnnost a respekt k člověku, jehož dílo komentujete.

Hodně štěstí! A zejména hodně zdraví!

PONDĚLÍ

23. 3.

1. TřH

Každý se zamyslete nad někým ze své rodiny, kdo by mohl být kandidátem v projektu Moje zajímavá rodina. Můžete se podívat na příklad vyplnění o mém dědečkovi tady a tady. Listy k vyplnění naleznete ZDE (list 1) a ZDE (list 2). Vyplněné práce potom prosím odešlete na můj e-mail zajicovajana@zstrnka.cz jako přílohy. Umístím je do galerie, abychom si mohli vzájemně číst o našich rodinách.

Nad svou rodinou se můžete zamýšlet i další  pondělí 23. 3. a 30.3.

Termín odevzdání je 30. 3. 2020.

2. Čj

Gramatika - skloňování zájmena JÁ

Ahoj, dneska se posuneme dál v našem výletě do světa českého pravopisu. Jedním z úskalí bývá skloňování zájmena JÁ. Někdy se píše a někdy mně.  Jak to rozeznat? Podívejte se tady na video. Ještě máte otázky? Napište mi na můj mail zajicovajana@zstrnka.cz. Nebo zavolejte a můžeme se potkat přes videohovor.

Určitě si potom tuhle svoji novou znalost procvičte na umimecesky.cz. Vyberte si doplňovačku nebo rozřazovačku. Snažte se získat štít co nejvyššího čísla. Na nástěnku napište, jakého štítu se vám povedlo dosáhnout. Co vám pomohlo dávat správně mě nebo mně?

Bonusová úloha: Tvůj pravopis spěje k dokonalosti :-). Aby všechno tvoje psaní bylo pravopisně nedostižné, trénuj na diktátech koncovky přídavných jmen. Netipuj, ale pořádně odůvodňuj. Nejdříve si urči vzor přídavného jména a pak ho doplň do věty. Jaký štít jsi získal? Na nástěnku si vyber jednu větu, tu opiš do příspěvku a do závorky popiš, jak odůvodňuješ.

3. + 4. Z

Státy, města světa

Díky za všechny vaše poznámky z minulého týdne. Byla jsem mile překvapena, jak jste dovedli popsat, co a jak jste se učili. Přečtěte si na nástěnce můj komentář i další poznámky a komentáře. Pokud chcete, můžete komentovat příspěvky ostatních při dodržení komentovacích pravidel.

Budeme dneska pokračovat v poznávání států a měst naší planety. Minule jste se učili, kde jsou státy na planetě. Dneska si můžete vybrat na stránkách umimefakta, co byste se chtěli naučit. Pokud byste chtěli doporučení, tak státy nebo města.  Zvolte si úroveň - lehké - střední - těžké. Pokud nebudete vědět, kde státy jsou, jděte na Google maps a tam si je dohledávejte. Na nástěnce potom přidejte další text a napište, jaké téma a úroveň jste zvolili. Co vás překvapilo svojí polohou?

Téma na rozmyšlení:

V pátek se setkáme on-line.  Rozmyslete si, kterému tématu byste se chtěli věnovat příští týden. Nabídka je:

1.Rozmístění lidí na Zemi

2.Národy a státy

3.Náboženství

4.Jazyky a písmo

5.Světová města

6. Cestování

5. Aj

 Budeme domlouvat individuální konverzace s Thomasem. Vyčkejte, prosím. Jana

7. + 8. Tv  Běhejte venku :-).

ÚTERÝ

24. 3.

1. Ma

Domácí úkol č. 16. Ke stažení je v kolonce Ke stažení.

2. Aj

Obě skupiny: Minulý týden jste si pouštěli video o Minotaurovi. V tomto tématu budeme pokračovat. V dokumentech Ke stažení si stahněte a vytiskněte soubor Theseus and Minotaur script. Jsou v něm tučně vyznačená slova. Je to přepis toho, co se říká ve videu. Ve vaší skupině na angličtinu se domluvte (mail, telefon...) a rozdělte si, kdo která slova vyhledá ve slovníku a přeloží. Nezapomeňte, že některé slovo může mít více významů. Najděte takový význam, který bude do textu "patřit".

Na nástěnku pod své jméno vložte další příspěvek s přeloženými vašimi slovy. Jako vzor jsem tam vložila příspěvek se dvěma slovy. Všichni ostatní ze skupiny se podívejte na překlad vašich členů a zkontrolujte, že je to správné a překlad dává smysl. Domluvte si, do kdy tam příspěvky vložíte, aby to ostatní mohli překontrolovat.

Báji si znovu pusťte a podívejte se na ni.

Good luck!

3. Čj

Dílna čtení - přečtěte si komentář ke svému zápisu na nástěnce.  Pročtěte si i to, co napsali ostatní a u dvou příspěvků napište komentáře. Nezapomeňte, že nejdříve je ocenění a pak může následovat otázka. Můžete se vyjadřovat ke zvolené knize, postavě, nebo žánru. Můžete ocenit, že dotyčný píše srozumitelně nebo se nad něčím podivit. Komentovací pravidla stále platí :-).

Čtěte si dál ve své knize.

Tento úkol je na dnešek i zítřek. 

4.

Někteří z vás mají všechny úkoly, které měli v minulém týdnu (pracovní list plísně a pokus plísně)  již splněné a poslali mi na email. Ti mají dnes volno (mohou plnit dopředu páteční úkol). Ti, kteří nesplnili - píšu sem ještě jednou zadání a prosím o zaslání do pátku 27.3. na email: zuzanavonkova@gmail.com nebo (lépe) vaclavikovazuzana@zstrnka.cz . Těším se na vaše výtvory! :)

PS: Kdo máte na vašem chlebu nějakou pěknou plíseň, pošlete mi ji prosím na email, můžeme udělat společnou výstavu!

Pracovní list plíseň:

Dle informací v učebnici na straně 36 a případně internetu vypracovat pracovní list, kde jsou kvasinky a plísně. Poslat fotografii nebo sken na email viz výše.
(Děti dostaly v minulých hodinách dva oboustranně potištěné pracovní listy, je tam text a obrázky. Vypracovali jsme společně v minulých hodinách vše kromě posledního úkolu o kvasinkách a plísních. Poslední hodinu, co jsme v úterý měli, jsem kontrolovala, zda děti listy mají a případně jsem jim dala novou kopii. Kdyby někdo ztratil, ráda zašlu na email.)

Pokus plíseň

Jak to vypadá s vaším chlebem a sýrem v pytlíku? Vytvořila se vám plíseň? Pokud ne, ještě počkejte do pondělí. Do úterý 24.3. přepište a zodpovězte následující otázky a odešlete na můj email zuzanavonkova@gmail.com . Pro zodpovězení můžete využít internet nebo se zamyslete, co už o plísních víte.

Až úkol poštele, pošlu vám na email obrázek té svačiny Lulu, který jsme schovávali pro společné pozorování :)

1. Jak Tvoje plíseň vypadá? Jakou má barvu?
2. Odkud se plíseň v Tvém chlebu/sýru asi vzala?
3. Kde jinde jsi viděl/a plíseň?
4. Proč je škodlivé jíst plíseň nebo plesnivé potraviny?
5. Když se nám vytvoří plíseň na nějaké potravině, proč nemůžeme z potraviny vyhodit pouze onen "kožíšek", který vidíme a sníst zbytek potraviny?
6. Jaké plísně (uveď alespoň dva příklady) naopak využíváme, protože tvoří něco, co je pro lidi prospěšné? Co prospěšného tvoří?

5. ICT Celý týden -práce na PC, vkládání hotové práce na nástěnky. Práce s týdenním plánem. 
7. + 8.

 Nepovinné, spíše inspirativní možnost.

  • Komu by však  doma byla dlouhá chvíle a chtěl si vyrobit vlastní hudební nástroj - dešťovou hůl, pro potěšení (menší, než jsme společně zdobili při naší minulé dvouhodinovce), přikládám ZDE odkaz, jak na to.

STŘEDA

25.3.

1. Ma  Domácí úkol č. 16. Ke stažení je v kolonce Ke stažení.
2. Ma  Domácí úkol č. 16. Ke stažení je v kolonce Ke stažení.
3. Aj  Dneska budeme pokračovat v báji. Vpravo v dokumentech Ke stažení si stahněte a vytiskněte list Theseus and Minotaur gap fill. Je to text, ve kterém chybí slova. Podívejte se na video a slova do textu doplňte podle toho, co slyšíte. Kontrolu provedete tak, že se podíváte na text z předchozího dne. Nezapomeňte, že na video bude možná třeba se podívat vícekrát, jako když děláme poslech...
4. + 5. D

1. Staré řecké báje

Podívejte se na nástěnku a doplňte ke své nahrané poznámce své jméno. Ať vidíme, kdo hádanku napsal.

Přečtěte si hádanky a napište do komentáře, o jakou postavu se jedná. Zase napište svoje jméno, ať víme, kdo hádá.

Pokud jsi ještě neudělal:

Vyber si jednu z pověstí a poslechni si ji: OrfeusTrojská válkaPrometheus nebo Daidalos a Ikaros. Poslechnout si můžeš i všechny čtyři :-) Potom si vyber jednu ze dvou možností níže:

1. Vyber si jednu postavu a napiš její promluvu tak, aby ostatní potom mohli hádat, o jakou postavu se jedná. Poslechni si příklad tady na nástěnce a pak tam vlož svůj. Můžeš svoji hádanku napsat nebo namluvit např. na mobil a pak vložit.

2. Pokud můžeš, spoj se virtálně s někým ze třídy (mobil, skype, mail...) a napište pro jednu pověst scénář. Pak jej namluvte / nahrajte (např. WhatsApp, skype) a pověste na nástěnku. Můžete psát svoje tipy k už postovaným hádankám.

Tento úkol je na dnešek i příští týden. Deadline pro vložení je pátek 27 . 3. v 18h.

2. Příští týden se začneme zabývat tématy pro Řecko, jak jste si je vybrali ještě ve škole. Řekneme si k tomu v pátek.

Bonus:

Můžeš se podívat na videa o Řecku. Kompas času 1 a Kompas času 2. Videovýpisky nebo učení o raném Řecku. Tady je Pár minut historie. Můžete se podívat na mluvící historii. Nebo si najít další videa.

6. Čj

 Dílna čtení - přečtěte si komentář ke svému zápisu na nástěnce.  Pročtěte si i to, co napsali ostatní a u dvou příspěvků napište komentáře. Nezapomeňte, že nejdříve je ocenění a pak může následovat otázka. Můžete se vyjadřovat ke zvolené knize, postavě, nebo žánru. Můžete ocenit, že dotyčný píše srozumitelně nebo se nad něčím podivit.

Čtěte si dál ve své knize.

Příběh na rozmyšlení:

Jako možnost být spolu i když se nemůžeme vidět tváří v tvář vidím příležitost společně nahrávat povídku nebo příběh. Každý namluví kousek a potom z toho z různých hlasů vznikne namluvená story. Přemýšlejte do pátku, jakou povídku, příběh byste doporučili. Myslete na:

1.Je potřeba aby nebyla moc krátká a vystřídalo se 15 lidí u čtení. Každý by měl přečíst alespoň odstavec.

2. Mělo by to být téma, které bude zajímat většinu třídy a bude nás bavit.

3. Pro koho budeme číst? Pro sebe navzájem? Pro rodiče? Pro učitele?

ČTVRTEK

26.3.

1. Čj

Gramatika - skloňování zájmena JÁ

Tématem tohoto týdne je skloňování zájmena JÁ. V úterý jste se podívali, jak se toto zájmeno skloňuje a jak poznáme, kdy psát mně a kdy mě. Vytiskni si tento list. Budeš také potřebovat mobil s foťákem, foťák nebo tablet. Pokud můžeš, máte zahradu, pak vyraž ven a pracuj venku.

Do vytisknutého listu (v sekci Ke stažení Zájmeno já) pomocí domácích zdrojů nebo přírodnin dle fantazie doplň Ě nebo NĚ -  Vyplněný list vyfoť a pod svým jménem vlož na nástěnku. Inspiraci najdeš tady.

Tuhle svoji novou znalost opět procvič na umimecesky.cz. Vyber si doplňovačku nebo rozřazovačku. Snaž se získat štít co nejvyššího čísla. Ideálně 4. Na nástěnku napiš, jaký štít jsi získal.

Bonusová úloha: Tvů pravopis spěje k dokonalosti :-). Aby všechno tvoje psaní bylo pravopisně nedostižné, trénuj i dnes na diktátech koncovky přídavných jmen. Netipuj, ale pořádně odůvodňuj. Nejdříve si urči vzor přídavného jména a pak ho doplň do věty. Jaký štít jsi získal? Na nástěnku si vyber jednu větu, tu opiš do příspěvku a do závorky popiš, jak odůvodňuješ.

2. Aj

Dostáváme se do finále s bájí o Minotaurovi. Ve své skupině (na angličtinu) si rozdělte děj příběhu na 7 částí (telefon, mail....). Můžete si text rozdělit třeba podle odstavců.  Každý ke své části nakreslete obrázek a pod něj napište anglicky alespoň 3 věty, co se dělo. Pište vlastními slovy. Používejte slova, která znáte. Není potřeba, aby to bylo složité, ale abyste to zkusili sami. Obrázek taky opatřete popisky. Potom obrázek vyfoťte a dejte pod své jméno na nástěnku. Návrh, jak to může vypadat, už tam vložila Markéta.

Těšíme se na vaše díla :-).

3. + 4. Vv

Děkuji za všechny Mínotaury a Labyrinty. Byla jsem nadšená z vašich originálních nápadů! Můžete si práce svých spolužáků prohlédnout na této nástěnce.

Děkuji také za odpovědi na otázky. Animace je skutečně stop-motion animací, která je vytvořená z fotografií postupně upravované scény z hlíny. A labyrint se od běžného bludiště liší tím, že do něj i ven vede pouze jediná cesta.

Vaším úkolem pro tento  a příští týden je podívat se do Muzea Kykladského umění v Athénách v Řecku, ve kterém najdete také památky ze Starověkého Řecka. (Kdo máte s otevřením odkazu muzea problém, můžete si prohlédnout ukázky zde.) Prohlédněte si fotografie vystavených exponátů a vyberte si jednu sochu člověka, která Vás něčím zaujme a umístěte jí na novou nástěnku. Ale pozor! Obrázky z této galerie nejdou stáhnout běžným způsobem, proto si budete muset poradit jinak /pořídit výstřižek, nebo snímek obrazovky, nebo sochu nakreslit na papír, kresbu vyfotit a dát ji na nástěnku.../ Pokus o návod na pořízení výstřižku zde.

Máte dvě možnosti, jak na svou vybranou sochu reagovat. Vyber si jednu z těchto možností:

  1. Komentářem - Sochu si pořádně prohlédni a přidej její popis. Jaký má socha tvar, jaký postoj? Snažil se sochař velice realisticky napodobit skutečnou postavu, nebo ji zjednodušil? Má socha všechny části lidského těla, nebo jí některé chybí? Co Ti socha připomíná? apod.
  2.  Tvorbou - vytvoř sochu inspirovanou dílem, které sis vybral. Jako materiál můžeš použít stavebnici, modelínu, těsto, muchlaný papír, bláto... věřím, že opět budeš mít spoustu nápadů. Všímej si, jak moc je Tvá socha-model zjednodušená, které detaily jí chybí, snaž se totéž dodržet u svého díla. Na nástěnku pak umísti nejlépe obě fotografie: sochu-model i vlastnoručně vytvořenou sochu.

Své práce odevzdávejte na nástěnku do 3.4.

6. + 7.  Fy

 

PÁTEK

27.3.

1. M

 Domácí úkol č. 16. Ke stažení je v kolonce Ke stažení.

2. Čj

Dílna psaní - pokračujte ve svém rozepsaném příběhu.  Využívejte prvky, co jsme se učili (dialog, zajímavé detaily, neopakují se slova, popis myšlenek a pocitů, zajímavá slova, napětí.....). Dneska napište na nástěnku jednu větu z vašeho příběhu. Měla by být něčím typická pro váš příběh. Ostatní pak budou hádat, proč jste vybrali zrovna tuhle.

Posloupnost psaní příběhu je: hrubá verze, konzultace, oprava chyb, přepis, zveřejnění.

3. Hv

Skládáme svůj rytmus.

V dnešní virtuální hodině hudebky se z tebe stane hudební skladatel. Tvým úkolem bude složit vlastí rytmus za pomoci věcí, které doma najdeš :)

Více info v odkazu: https://padlet.com/nekolnyvaclav/rytmus

4.  Př

O včelách jsme již hodně slyšeli od pana včelaře ve škole. Nyní se podívejte ještě na toto video a zašlete mi na email jednu až tři informace, které pro vás byly nové a které jste před shlédnutím tohoho videa nevěděli.

https://www.youtube.com/watch?v=Z5wm2Me4w-Q

 

 

 

6. ročník16. týdenTÝDENNÍ PLÁN č.1516. - 20. 3. 2020
Den Předmět

Všechny úkoly (kromě Má zajímavá rodina)  z tohoto týdne jsou k dokončení do neděle 22. března 2020 do 18h.

 

Nahrávání na nástěnky:

Pod svým jménem klikněte na plusko a pište.
Pokud budete vkládat fotku, tak se dole na postu objeví symboly - ten úplně vlevo znamená upload. Klikněte na ni a vpravo se vám otevře sloupec. Klikněte na PICK FILE a otevře se vám úložiště v počítači. Vyberte fotku a nahrajte. Pokud by byl problém, prosím volejte, budu vás navigovat.

Hodně štěstí! A zejména hodně zdraví!

PONDĚLÍ

16. 3.

1. TřH

Každý se zamyslete nad někým ze své rodiny, kdo by mohl být kandidátem v projektu Moje zajímavá rodina. Můžete se podívat na příklad vyplnění o mém dědečkovi tady a tady. Listy k vyplnění naleznete ZDE (list 1) a ZDE (list 2). Vyplněné práce potom prosím odešlete na můj e-mail zajicovajana@zstrnka.cz jako přílohy. Umístím je do galerie, abychom si mohli vzájemně číst o našich rodinách.

Nad svou rodinou se můžete zamýšlet i další  pondělí 23. 3. a 30.3.

Termín odevzdání je 30. 3. 2020.

2. Čj

Gramatika - procvičte si psaní koncovek přídavných jmen tady. Vyberte si, jestli chcete procvičovat koncovky tvrdých, měkkých nebo přivlastňovacích nebo souhrnně. Každé použití i/ y si  důsledně odůvodněte. Určte správný vzor a ten pak dejte do věty místo původního slova. Jak jste byli úspěšní?

3. + 4. Z

Státy světa - Využijeme příležitost, že každý má počítač a může na něm pracovat. Tady najdete různé slepé mapy. Vyberte Zeměpis - Svět státy (nejvýznamnější). Zvolte si úroveň - lehké - střední - těžké. Pokud nebudete vědět, kde státy jsou, jděte na Google maps a tam si je dohledávejte. Na této nástěnce si potom vytvořte svoji poznámku (plus vpravo dole). Na ni napište svoje jméno, kterou úroveň jste zvolili, polohu kterých států jste docela znali a které státy pro vás bylo těžké umístit. Pokud budete chtít, můžete nahrát obrázek státu, který jistě poznáte. Jako vzor jsem tam už vložila svoji poznámku.

5. Aj

 Budeme domlouvat individuální konverzace s Thomasem. Vyčkejte, prosím. Jana

7. + 8. Tv  Běhejte venku :-).

ÚTERÝ

17. 3.

1. Ma

Domácí úkol č. 15. Ke stažení je v kolonce Ke stažení.

2. Aj

Read an article on pg. 30 in your Workbook. Then tick the correct sentence from exercise 1.

 Ve Workbooku na str. 30 je text A different pair of eyes. Přečtěte si článek. Slovíčka, která neznáte, si vyhledejte v překladači. Můžete použít třeba seznam. Překlad nových slovíček si vpisujte přímo do textu. Po přečtení se podívejte na 3 věty nad textem. Která z těchto vět vyjadřuje, co chtěl autor říci? Co je hlavní myšlenka textu? Svoje řešení vyfoťte a vložte na nástěnku.

3. Čj

Dílna čtení - postava v příběhu. Asi tak 20 minut si čtěte ze své rozečtené knihy a potom splňte úkol na této nástěnce.

Tento úkol je na dnešek i zítřek.

4.

Pracovní sešit str. 22, cv. 1,2  a str. 23. cv. 2, 3, 4. Můžete používat jakékoliv materiály či internet k vyplnění. V úterý večer přidám kontrolu, podle které si můžete sešit zkontrolovat a pokud nebudete vědět, kde jste udělali chyby, napište mi prosím dotaz na email zuzanavonkova@gmail.com

5. ICT  Celý týden -práce na PC, vkládání hotové práce na nástěnky. Práce s týdenním plánem.
7. + 8.

 Nepovinné, spíše inspirativní možnost.

  • Komu by však  doma byla dlouhá chvíle a chtěl si vyrobit vlastní hudební nástroj - dešťovou hůl, pro potěšení (menší, než jsme společně zdobili při naší minulé dvouhodinovce), přikládám ZDE odkaz, jak na to.

STŘEDA

18.3.

1. Ma  Domácí úkol č. 15. Ke stažení je v kolonce Ke stažení.
2. Ma  Domácí úkol č. 15. Ke stažení je v kolonce Ke stažení.
3. Aj

Yesterday you read a text in your Workbook on page 30. You understand it now. On page 31 there are questions about this text. You will do it today.

Včera jste četli článek na str. 30 ve Workbooku. Dneska si ho znovu přečtěte. Už byste mu měli dobře rozumět. Na str. 31 udělejte cvičení.

Cvičení 2 - označte způsoby, jak Ginna pomáhá Lauře

Cvičení 3 - očíslujte věty tak, jak šly události za sebou

Cvičení 4 - Za větu napište +, pokud je mluvčí optimistický a -, pokud je pesimistický

Cvičení 5 - Negativní tvrzení ze cvičení 5 změňte na kladná.

Stránku potom opět vyfoťte a vložte na nástěnku.

4. + 5. D

Staré řecké báje

Vyber si jednu z pověstí a poslechni si ji: Orfeus, Trojská válka, Prometheus nebo Daidalos a Ikaros. Poslechnout si můžeš i všechny čtyři :-) Potom si vyber jednu ze dvou možností níže:

1. Vyber si jednu postavu a napiš její promluvu tak, aby ostatní potom mohli hádat, o jakou postavu se jedná. Poslechni si příklad tady na nástěnce a pak tam vlož svůj. Můžeš svoji hádanku napsat nebo namluvit např. na mobil a pak vložit.

2. Pokud můžeš, spoj se virtálně s někým ze třídy (mobil, skype, mail...) a napište pro jednu pověst scénář. Pak jej namluvte / nahrajte (např. WhatsApp, skype) a pověste na nástěnku. Můžete psát svoje tipy k už postovaným hádankám.

Tento úkol je na dnešek i příští týden. Deadline pro vložení je neděle 29. 3. v 18h.

6. Čj

Dílna čtení - postava v příběhu. Asi tak 20 minut si čtěte ze své rozečtené knihy a potom se zamyslete nad postavou v knížce na této nástěnce. Příští týden budeme s těmito poznámkami pracovat dál.

ČTVRTEK

19.3.

1. Čj Gramatika - procvičte si psaní koncovek přídavných jmen tady. Vyberte si, jestli chcete procvičovat koncovky tvrdých, měkkých nebo přivlastňovacích nebo souhrnně. Každé použití i/ y si  důsledně odůvodněte. Určte správný vzor a ten pak dejte do věty místo původního slova. Jak jste byli úspěšní?
2. Aj

 Dneska navážeme na téma z dějepisu a z výtvarky. Budou jím řecké báje. Pusťte si animovanou báji o Minotaurovi. Pusťte si ji vícekrát. Není úplně jednoduchá, ale věřím, že když  ji znáte v češtině, porozumíte jí. Napište potom prosím na nástěnku, čemu jste rozuměli nebo nerozuměli.

3. + 4. Vv

Výtvarný úkol pro tento čtvrtek zůstává. Jeho termín odevzdání se prodlužuje do 22.3. kvůli sjednocení s ostatními předměty. Děkuji všem co výsledky své tvorby již odevzdali. Fotografie průběžně umisťuji na web do fotogalerie třídy.

K odevzdání úkolu můžeš (místo odeslání na email) použít také tuto nástěnku.

Výtvarný úkol:

  1. Přečti si text v předmětu VV na třídním webu a podívej se na obrázky ve fotogalerii třídy ve složce Výtvarná výchova galerie
  2. Shlédni animaci.
  3. Vyber si jedno z témat: A) Minotauros, B) Labyrint
  4. Technika: na vybrané téma se vyjádři pomocí věcí, které máš doma. můžeš použít cokoli (co rodiče povolí) a seskládat z toho postavu Minotaura nebo labyrint.
  5. Výsledek tvorby vyfotografuj a fotografii odešli do 19. 3. na email vandasovafrantiska@zstrnka.cz spolu s odpovědí na otázky: 

Jakým způsobem je vytvořena animace, kterou jsi viděl?

Co je Labyrint?

Přeji mnoho zdaru při tvorbě a těším se na fotografie!

Fanča

6. + 7.  Ov

 Sledujte v rozumné míře aktuální dění ve světě i u nás, úkol na vypracování: učebnice červená My jsme svět str. 21- přečtěte si slova dalajlámy a zkuste popřemýšlet, jak by se dala využít v současné situaci nebo v jakékoliv jiné situaci, která vás napadne a napište to. Očekávám cca půl A4 a více. Prosím poslat na vobom6@gmail.com do 1.4.  (středa).

PÁTEK

20.3.

1. M

 Domácí úkol č. 15. Ke stažení je v kolonce Ke stažení.

2. Čj

Dílna psaní - pokračujte ve svém rozepsaném příběhu.  Využívejte prvky, co jsme se učili (dialog, zajímavé detaily, neopakují se slova, popis myšlenek a pocitů, zajímavá slova, napětí.....). Zamyslete se nad tím, kdo bude čtenářem vašeho příběhu. Pro koho píšete? Svoje přemýšlení a případně fotky napište a pověste prosím na tuto nástěnku.

Posloupnost psaní příběhu je: hrubá verze, konzultace, oprava chyb, přepis, zveřejnění.

3. Hv

 Ahoj :). Připravil jsem pro tebe následující úkol:

https://padlet.com/vaclavnekolny50/hudebka6

Splň ho zodpovědně. Vašek

4.  Př

Pokus plíseň

Jak to vypadá s vaším chlebem a sýrem v pytlíku? Vytvořila se vám plíseň? Pokud ne, ještě počkejte do pondělí. Do úterý 24.3. přepište a zodpovězte následující otázky a odešlete na můj email zuzanavonkova@gmail.com . Pro zodpovězení můžete využít internet nebo se zamyslete, co už o plísních víte.

Až úkol poštele, pošlu vám na email obrázek té svačiny Lulu, který jsme schovávali pro společné pozorování :)

1. Jak Tvoje plíseň vypadá? Jakou má barvu?

2. Odkud se plíseň v Tvém chlebu/sýru asi vzala?
3. Kde jinde jsi viděl/a plíseň?
4. Proč je škodlivé jíst plíseň nebo plesnivé potraviny?
5. Když se nám vytvoří plíseň na nějaké potravině, proč nemůžeme z potraviny vyhodit pouze onen "kožíšek", který vidíme a sníst zbytek potraviny?
6. Jaké plísně (uveď alespoň dva příklady) naopak využíváme, protože tvoří něco, co je pro lidi prospěšné? Co prospěšného tvoří?

 

 

6. ročník15. týdenTÝDENNÍ PLÁN č.149. - 13. 3. 2020
Den Předmět Obsah učiva, úkoly, pomůcky, další informace

PONDĚLÍ

9. 3.

1. TřH  Zahájení týdne, startujeme projekt Moje zajímavá rodina
2. Čj Diktát, individuální práce - na procvičování a zkouškách
3. + 4. Z  Pedosféra
5. Aj

Positive personality adjectives - believe in yourself

7. + 8. Tv Přehazovaná, ringo, správné napnutí sítě

ÚTERÝ

10. 3.

1. Ma

 Součtové trojúhelníky. Odevzdat d.cv. 14 (a starší).

2. Aj

 A Day in My Life  - reading the texts, Video Believe in Yourself SB pg. 56

3. Čj Gramatika - druhy zájmen
4. Mikroskopické houby
5. Čj Dílna psaní - jak popsat v příběhu postavu
7. + 8. OSV  Sociální sítě a rizika s nimi spojená

STŘEDA

11.3.

1. Ma  Součtové trojúhelníky - dokončit pracovní list (kopie z učebnice s.30-31, cv. 1-6)
2. Ma  Trojúhelník - do sešitu na rýsování narýsovat libovolný trojúhelník ABC a narýsovat všechny tři osy stran. Současně označit středy stran trojúhelníka.
3. Aj

SB pg 57 - každý si vybere jeden úkol a vypracuje

naučit se slovíčka Unit 2, Set 6 - děti je dostaly na papíře a jsou i na Quizletu

4. + 5. Čj

 procvičování koncovek přídavných jmen v pracovním sešitě 2/ 37, 3/ 37, 1a/ 39,  3a/ 40

6. Čj  Dílna čtení  - každý si čte svou vlastní knihu

ČTVRTEK

12.3.

1. ICT  Prezentace PW
2. Aj

 SB pg 57 - každý si vybere jeden úkol a vypracuje

naučit se slovíčka Unit 2, Set 6 - děti je dostaly na papíře a jsou i na Quizletu

3. + 4. Vv

 Domácí výuka nám neumožňuje pokračovat v projektu animace, proto tento projekt na čas opustíme a budeme se věnovat dalšímu tématu, kterým je Starověké Řecko.

Výtvarný úkol:

  1. Přečti si text v předmětu VV na třídním webu a podívej se na obrázky ve fotogalerii třídy ve složce Výtvarná výchova galerie
  2. Shlédni animaci na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=LAEO7pvlwpQ
  3. Vyber si jedno z témat: A) Minotauros, B) Labyrint
  4. Technika: na vybrané téma se vyjádři pomocí věcí, které máš doma. můžeš použít cokoli (co rodiče povolí) a seskládat z toho postavu Minotaura nebo labyrint.
  5. Výsledek tvorby vyfotografuj a fotografii odešli do 19. 3. na email vandasovafrantiska@zstrnka.cz spolu s odpovědí na otázky: 

Jakým způsobem je vytvořena animace, kterou jsi viděl?

Co je Labyrint?

Přeji mnoho zdaru při tvorbě a těším se na fotografie!

Fanča

6. + 7.  Fy

Měření teploty: 1) Během jednoho dne jakýmkoli teploměrem změřit venkovní teplotu v 9 hodin, ve 13 hodin a v 18 hodin. 2) Během jednoho dne změřit svou tělesnou teplotu v 9 hodin, ve 13 hodin a v 18 hodin. Nejlépe klasickým rtuťovým teploměrem. Nemáte-li, jakýmkoli. Obě měření zaznamenat do sešitu na fyziku.

PÁTEK

13.3.

1. M

Pracovní list "Zápis čísla jako součin dvou čísel": vyplnit pro čísla 21-30 oba sloupce (tedy zapsat čísla jako součin dvou čísel a vypsat, kterými čísly je dané číslo dělitelné).

Poznámka: d.cv. 15 připravím.

2. Čj  
3. Hv

 

4.  Př

Dle informací v učebnici na straně 36 a případně internetu vypracovat pracovní list, kde jsou kvasinky a plísně. Do úterý 17.3. poslat fotografii nebo sken na email: zuzanavonkova@gmail.com. 
(Děti dostaly v minulých hodinách dva oboustranně potištěné pracovní listy, je tam text a obrázky. Vypracovali jsme společně v minulých hodinách vše kromě posledního úkolu o kvasinkách a plísních. Poslední hodinu, co jsme v úterý měli, jsem kontrolovala, zda děti listy mají a případně jsem jim dala novou kopii. Kdyby někdo ztratil, ráda zašlu na email.)

Do igelitového sáčku zabalit kousek chleba a sýru eidam/gouda či podobné. Čekat, další pokyny přijdou příští týden :)