ZŠ Trnka Dobříš

Dějepis

září - říjen Mezopotámie

Velké otázky:

Jak souvisí podnebné podmínky mezi řekami Eufrat a Tigris s tím, že tu vznikla vyspělá civilizace?

Odůvodněte, proč byste chtěli (nebo nechtěli) žít ve starověké Mezopotámii. Uveďte alespoň 4 důvody pro nebo proti.

 

Data:

4 000 př. n. l.       Sumerové přicházejí do Mezopotámie

2 tisl. př. n. l.        král Gilgameš v Uruku

6. stol. př. n. l.      král Nabukadnesar

 

Termíny:

zavodňovací kanály, Sumerové, městské státy, despocie, Babylon, zikkurat, klínové písmo, Chamurapiho zákoník

 

Projekt:

Připravit a přesnést povídání o zadané kulturní památce - jen někdo.

 

Co se hodnotí
  • aktivita v hodině (skupinová práce, samostatná práce)
  • malé quizy, velké testy
  • projekty hodnocené podle předem daných kritérií (lapbooky, prezentace)
  • za pololetí přečíst knihu - historickou fikci a podle dané osnovy ji představit ve třídě

 

Plán na školní rok
  • Proč se učíme dějepis + časová osa
  • pravěk
  • starověká Mezopotámie
  • komunismus a Sametová revoluce
  • starověký Egypt
  • starověká Indie a Čína
  • starověké Řecko
  • starověký Ř9m