ZŠ Trnka Dobříš

Plány

Týden 30.3. - 3.4.

Český jazyk:
PO: namalovat, vytisknout fotografii nebo popsat nějaký zážitek z minulého týdne na A4 (doplňujte prosím datum)
ÚT: učebnice str.10/cv. 3,4 + 20min písanka
ST: učebnice str.10/ cv.5 , str.11/ cv.1
ČT: /
PÁ: 20min písanka
 
Matematika:
Po - Pá: Matematické vytváření ☺ (na pokračování)
Daník správně odhalil, že čtverce budeme potřebovat na násobilku. Tak jdeme na to!
 
Co budeš potřebovat: těch 60ks čtverců, které sis připravil/a minulý týden, něco na psaní (dle tvé volby - pastelka, fixa, tužka, pero..), 6ks obálek nebo gumiček
 
Co je tvým úkolem: 
1) rozděl si čtverce na 6 hromádek, na každé hromádce bude 10 čtverců
2) každá ze šesti hromádek představuje jednu násobkovou řadu
3) první hromádka bude velmi jednoduchá, bude to násobková řada 1
4) vezmu první čtverec z první hromádky a z jedné strany na něj napíši čitelně a dostatečně velkým písmem příklad: 1 x 1, na druhou stranu napíši výsledek: 1
5) vezmu druhý čtverec z první hromádky a na jednu stranu napíši: 2x1 na druhou stranu napíši: 2
6) vezmu třetí čtverec z první hromádky a na jednu stranu napíši: 3x1 na druhou stranu napíši: 3
7) takto budu pokračovat dokud nebudu mít poslední příklad z násobkové řady 1 a to: 10 x 1 a na druhé straně: 10
8) tento postup budu provádět i u ostatních hromádek, jen s tím rozdílem, že 
 
druhá hromádka bude násobková řada 
2: 1x2 , 2x2, 3x2, 4x2, 5x2, 6x2, 7x2, 8x2, 9x2, 10x2
třetí hromádka bude násobková řada
3: 1x3, 2x3, 3x3, 4x3, 5x3, 6x3, 7x3, 8x3, 9x3, 10x3  
 
9) končíme násobkovou řadou šesti
10) každou hromádku si zatím můžeš svázat gumičkou nebo vložit do obálek, aby se ti neztratily
11) zde je opět prostor na zamyšlení, co s tím budeme dělat dál?
 
Svůj nápad mi můžeš poslat a poté ho můžeš porovnat s dalším postupem, který si odhalíme v dalším týdnu :).
Anglický jazyk:
Úterý: 
V učebnici Activity book najdeš na straně 42 cv. 5, typ deskové hry na procvičování slovíček ze všech předešlých lekcí. Můžeš si ji zahrát s rodiči a sourozenci nebo si zahrát variantu pro jednoho hráče a spočítat, kolik potřebuješ hodů kostkou, než se dostaneš do cíle.  Postačí ti kostka a figurky ze hry ´člověče, nezlob se´. Funkce žebříku tě posouvá výše na dané políčko, had tě naopak posouvá zpět. Vzpomeneš si na všechna slovíčka? Věřím, že ano, ale pro případ, že by sis nevzpomněl/ nevzpomněla, ti zde vypíšu všechna slovíčka obsažená ve hře. Nezapomeň si říct dané slovíčko vždy zřetelně nahlas.

POTATOES (brambory)    PLUM (švestka)         RAIN  (déšť)     CAP  (čepice)                                                                                    
CUCUMBER (okurka)      PEAR  (hruška)          SUN (slunce)     WOOLY HAT (vlněná čepice)                                                              
PEPPER (paprika)             GRAPES (hroznové víno)                     SKIRT (sukně)
TOMATOES (rajčata)        BANANA                                              PULLOVER (svetr přes hlavu)                        
CHEESE (sýr)                                                                                   DRESS (šaty)                                                  
                                                                                                          SOCKS (ponožky)
                                                                                                          SHOES (boty)
                                                                                                          JACKET (bunda)

TABLE   (stůl)                  PENCIL (tužka)                    TWELVE (dvanáct)          DOLL (panenka)
CHAIR  (židle)                 SCISSORS (nůžky)               EIGHTY (osmdesát)        PLANE (letadlo)
TELEPHONE (telefon)    BOOK (kniha)                       TWENTY (dvacet)
SOFA  (pohovka)              CURTAINS (záclony)           FOURTEEN (črtnáct)
LAMP (lampa)                                                                THIRTY (třicet)
TV / television  (televize)                      

Středa:
Pokud sis již hezky zapamatoval/ zapamatovala počítání z minulého týdne, zde jsou odkazy na další  procvičování čísel:
z 1-10
z 11-20
Zvládneš i odpočítávání pozpátku, jako jsme kdysi ve škole odpočítávali start rakety?
Následující písnička ti to jistě pomůže připomenout:
Ten In The Bed | Super Simple Songs

Zde je odkaz na procvičování desítek, které v současnosti probíráme:
Numbers 10-100
 

Dlouhodobé práce:

Matematika:
hra-kostky (pravidla v minulém emailu)
- průběžně, neomezená doba
Budu ráda za sdílení vašich "soubojů" a zkušeností. Zkusili jste si ji zahrát? Pošlete fotku. :)
 
Český jazyk:
do obsazení prvních 6.míst
 
Stále probíhá soutěž ve ČTENÁŘSKÉM BINGU.
Zatím máme obsazené:
1. místo Vašík
2. místo Vítek
3. místo Štěpík
4. místo Róza
5. místo David
 
6.místo je zatím volné, kdo ho asi bude mít?!  Těším se na další BINGO!
 
Pč + M:
- měříme, odhadujeme a zkoušíme
Zkus si zajít do svého pokoje a tipnout si kolik tvých věcí má tvar: 
1) čtverce ⏹ (má všechny 4 strany stejně dlouhé)
2) obdélníku  (má vždy dvě a dvě protější strany stejně dlouhé)
3) kruhu⏺
 
Svůj tip si zapiš na papír, potom to spočítej a obě čísla porovnej. 
 
BONUS:
Na závěr můžeš zkusit změřit největší a nejmenší čtverec ve tvém pokoji - stačí změřit jednu jeho stranu a porovnej čísla. O kolik je větší tvůj největší čtverec oproti tomu nejmenšímu?
 
Svou práci mi prosím vyfoť a pošli na email.  
Výtvarná výchova:
- prostor na vytváření je ještě tento týden
 
V minulém výtvarném úkolu jsme zkoumali tvary zvířat tak, že jsme zvířata kreslili a malovali. Za všechny zaslané obrázky moc děkuji a můžete si je prohlédnout ve fotogalerii třídy.
Tvary zvířat prozkoumáme ještě jednou. Tentokrát bude Tvým úkolem postavit zvíře, které si vybereš a prohlédneš na fotografii, ze stavebnice. Může to být LEGO, dřevěné kostky, nebo jakákoliv jiná stavebnice, kterou doma máš. Pokus se své zvíře postavit co největší! Není důležité, aby zvíře mělo své barvy, možná ani správně barevné kostky nemáš. Jde nám o to, aby mělo správné tvary. Správný počet a délku končetin, tvar těla, tvar hlavy a třeba i tak drobných detailů, jakými jsou uši... Svůj výtvor vyfotografuj a s pomocí či svolením rodičů zašli na emailovou adresu vandasovafrantiska@zstrnka.cz.
Pokud doma nemáš žádnou stavebnici, můžeš použít třeba modelínu, nebo zmuchlaný papír, zmuchlaný alobal, těsto apod.

 
Dobrovolné procvičování:
bez termínu, zcela na vašem uvážení
 
Založila jsem pro zájemce třídu na webový stránkách matika.in a gramar.in
Kód pro zapsání se do naší třídy je: piratiTrnka.
Dnes jsem tam vložila další domácí úkol. 
 
 

Organizace školního roku 2019/2020:

  • Zahájení školního vyučování: pondělí 2. září 2019

  • Podzimní prázdniny: úterý 29. října a středa 30. října 2019
  • Vánoční prázdniny: pondělí 23. prosince 2019 – pátek 3. ledna 2020 (vyučování začíná v pondělí 6. ledna 2020)
  • Konec prvního pololetí: čtvrtek 30. ledna 2020
  • Pololetní prázdniny: pátek 31. ledna 2020
  • Jarní prázdniny: 3. až 9. února 2020 (pondělí až neděle)
  • Velikonoční prázdniny: čtvrtek 9. dubna 2020 (pátek 10. dubna a pondělí 13. dubna 2020 jsou státními svátky)
  • Konec druhého pololetí: úterý 30. června 2020
  • Letní prázdniny: začínají ve středu 1. července 2020, končí v pondělí 31. srpna 2020