ZŠ Trnka Dobříš

Měsíční výstupy

LISTOPAD

 Co bych měl/a zvládnout:
ČESKÝ JAZYK gramatika
  • charakterizovat, poznat, určit a vyjmenovat slova nadřazená, podřazená a souřadná
  • vysvětlit význam slova protikladného a vyjmenovat příklady
  • uvést příklady slov souznačných
  • bezpečně tvořit věty z daných slov, určit pořadí slov ve větě
  • rozlišit větu jednoduchou a souvětí
ČESKÝ JAZYK komunikace
 
  • číst se správnými důrazy  (klesat na konci věty oznamovací hlasem, dávat důraz na první slabiku)
  • popsat děj podle obrázkové osnovy
  • napsat ve správném tvaru slova a jednoduché věty podle diktátu
  • hlasitě a srozumitelně se vyjadřovat
MATEMATIKA 
 
  • § sčítat a odčítat v oboru 0 – 30
  • spravedlivě dělit na části
  • rozkládat čísla na dva sčítance
  • práce s chybou
  • získávat zkušenosti s kombinatorikou
ANGLICKÝ JAZYK 
 
  • pojmenovat vybrané druhy zeleniny v kombinaci s daným počtem a barvou
  • používat vazby there is/there are ve frázích
  • porozumět scénce o nakupování & sehrát obdobnou scénku
  • seznámit se s anglosaským svátkem Halloween
PRVOUKA 
 
  • vyjmenovat nejrozšířenější druhy lesních plodů a hub
  • pojmenovat základní druhy ovocných stromů a jejich plody
  • pojmenovat členy vlastní domácnosti, ale i vzdálenějšího příbuzenstva
  • vyjmenovat svátky a oslavy, které dodržuje a slaví moje rodina
  • vědět, jak pomáhat doma při drobných činnostech
  • vyjmenovat řadu domácích spotřebičů
VÝTVARNÁ VÝCHOVA 
 
  • vnímat svět okolo sebe, porovnávat tvary věcí, které kolem sebe vidím
  • poznávat tvary předmětů pomocí různých smyslů
  • nakreslit tvar předmětu
  • věnovat pozornost zadání práce
PRACOVNÍ ČINNOSTI
 
  • umět věnovat pozornost zadání práce
  • pozorovat změny v přírodě na podzim a využít přírodniny při vyrábění
TĚLESNÁ VÝCHOVA 
 
  • zvládat techniku nízkého a vysokého startu
  • rozložit síly úměrně svým běžeckým schopnostem