V případě nemoci či jiného důvodu delší nepřítomnosti je potřeba si ve škole vyzvednout učebnice a doplnit chybějící učivo. Níže naleznete soupis probraného učiva, které jsme s dětmi vypracovali ve škole. Může se stát, že tu žádné informace nebudou a to tehdy, pokud budeme všichni nebo když budeme pracovat mimo pracovní sešity. Tento obsah už je také zveřejňován v systému EduPage.
Čtvrtek 9. 2. 2023
Čtení a psaní
- str. 73/ celá stránka
- psaní velkých písmen k malým - práce ve dvojici, nacházení malých tvarů písmen
- písanka str. 12 - písmeno Z
Matematika
- zkoušeli jsme samostatně zaznamenat krychlovou stavbu
- pracovali samostatně dle svého tempa na str. 68/69 (co stihli za cca 20 minut)
Prvouka
- str. 35/4,5 jako opakování
- povídali jsme si o lidských smyslech, zkoušeli jsme si, jak můžeme nahradit zrak, jak se orientovat po sluchu, hmatu, poznávali jsme chutě, vůně a zápachy
- P.S. str. 36/1
Středa 8. 2. 2023
Čtení
- dnes jsme se seznamovali s malými písmenky v naší abcedě - nejdřív jsme třídili ta písmenka, která jsou stejná jako velká, poté jsme se seznamovali s malámi písmeny a jejich pomocnými tvary (a=ananas, b=banán, d=dýmka, e=eskymák....atd.
- různě jsme přiřazovali malá písmenka k velkým
- četli jsme mimo pracovní učebnice slova s di/dy, ti/ty, ni/ny
Matematika
- kromě opakování sčítání a odčítání jsme mimo pracovní sešit procvičovali stavět krychlové stavby podle plánu
- P.S. str. 67/2 a 67/2
Psaní
- str. 12 - písmeno C
Prvouka
- povídali jsme si o orgánech v tělě - přiřazovali jsme názvy k obrázkům a popisy (mozek, srdce, plíce, žaludek, střeva, ledviny)
- tréning např. zde
Úterý 7. 2. 2023
Čtení
- mimo učebnice jsme trénovali sluchové rozlišení di/dy, ti/ty, ny/ny
- P.S. str. 71 /dolní cvičení (doplňování i/í/y/ý
- vymýšlení slov obsahující slabiku BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
- str. 72/ opsání věty + čtení slov
Matedmatika
- mluvili jsme se o tom, co to znamená podmínka - vyvodili jsme podmínky v matematice - P.S. str. 66/4 (první vybarvit podle podínek, které jsou tam napsané, ostatní si můžete podmínky vymyslet samostatně)
- P.S. str. 66/3 - váže se k obrázku z 1. dílu učenice str. 22 (mohu zaslat na požádání emailem)
- P.S. dokončení hadů na str. 67/1 (sledujte jak, jdou šipky)
Pondělí 6. 2. 2023
Čtení
- P.S. str.70 (celá strana)
Matematika
- P.S. str. 66/1,2 (tady jsem dělala nejprve různé variantypřed dětmi, kdy jsem nastříhla před nimi kus přeloženého čtverce a ony zakreslovaly to, co si myslí, že vyjde)
- počítali jsme hodně mimo sešit
Psaní
- str. 11
K pátku 2. 2. 2023
Čtení
- do str. 70
Matematika
- do str. 65
Psaní
- celá str. 10
Pondělí 16. 1. 2023
Čtení
- P.S. str. 58
Matematika
- P.S. str. 57/4 (pozor, je nutné si domalovat jednu dvojitou parketu - děti by na to měli přijít samostatně)
- povídali jsme si o tom, co je to OBJEM - k čemu ho potřebujeme a porovnávali jsme různé nádoby, přelévali jsme vodu...
- ukazovali jsme si různé popisy postupu, nakonec P.S. str. 58/3 (je to těžké! doporučuji si nakreslit ten puntík)
Psaní
- Písanka str. 7 - písmeno "Č" - stihli jsme pouze 3 řádky (samostatné písmeno "Č")
Pátek 13. 1. 2023
Čtení
- čtení jsme si mimo jiné procvičovali i vP.S. str. 57
- seznamovali jsme se s novým písmenem - CH (poslouchali jsme příběh na písmeno CH, vymýšleli jsme slova na CH a příběh, proč zrovna toto písmenko je spojením dvou písmenek...)
- vyráběli jsme si list do písmenkového sešitu - chobotnici
Čtenářství
- měli jsme čtenářskou lekci na knihu Gruffalo - učili jsme se předvídat v textu, hledat důkazy pro naše tvrzení, ilustrovali jsme podle popisu hlavního hrdinu (knihu mám jsem skenovala a promítala - mohu dát k dispozici)
- celý týden jsme se věnovali "veršům, rýmování" - toto bylo součást plánu (kniha je psaná ve verších)
Čtvrtek 12. 1. 2023
Čtení
- jednu hodinu jsme věnovali psaní pololetní písemné práci
- P.S. str. 56
Prvouka
- stavba lidského těla (např. zde)
- pracovali jsme ve skupině, pak až si každý dělal samostatně pracovní list - stačí namalovat na papír lidskou postavu a popsat základní části (hlava, krk, ramena, trup, horní končetiny, loket, dolní končetiny, koleno, lýtko, chodidlo)
Středa 11. 1. 2023
Čtení
- P.S. str. 55 (vše)
- "ohmatávali jsme si písmenko Ř - slova, která jim začínají, která ho mají uprostřed, skládali jsme si písmenko z různých materiálů
- vytvářeli jsme si list do písmenkové knihy - písmeno Ř jako řetěz
Matematika
- počítali jsme mimo pracovní sešit - (+,- do 10, porovnávání) - měli jsme různá stanoviště, kde si opakovaly děti to, co už umí
- P.S. str. 59/4 (pozor na tzv. dvojitého hada)
- krychlové stavby - 59/3 změní se tabulka, pokud se změní stavba vpravo na stavbu vlevo? Vymýšleli jsme další způsoby, jak by šla postavit stavba, aby pro ni tabulka byla stejná
Psaní
- str. 6 + 7 (část z toho je domácí úkol) - u vět někdo stihl jen jednu větu, někdo pouze jednu.
Úterý 10. 1. 2023
Čtení
- P.S. str. 54 - slova a věty s "Ž"
- zkoušeli jsme psát diktát písmen, slov (les, kosa, taška, police, kolotoč) a vět (Pepa spí. Táta peče. Mamka pije čaj.)
Matematika
- psali jsme pololetní práci (chybějící si ji dopíší po návratu)
Pondělí 9. 1. 2023
Matematika
- mimo učebnice jsme opakovali sčítání a odčítání
- P.S. str. 57/ 1,3
Psaní a komunikace
- dopisovali jsme písmeno "B"
- vyprávěli jsme příběhy podle obrázkových osnov (nejdříve jsme je řadili podle posloupnosti)
Pátek 6. 1. 2023
Čtení
- četli jsme otázky a zapisovali odpovědi na ně - mimo pracovní sešit
- dokončili jsme stránku 53
- představili jsme si nové písmenko "Ž" (zároveň jsme si odtajnili funkci háčku nad písmenky - nějak to toužily děti odtajnit)
- skládali jsme papírovou žížalu (asi takto) a pak jsme si kreslili žížaly na barevný papír, kde jsme skládali z žížal písmeno "Ž"
Psaní
- po rozcvičení prstů jsme se vrhli na psaní velkého písmene B - udělali jsme pouze první 3 řádky (samostatná písmena B)
Hudební výchova
- nově jsme se seznámili s písničkou Okoř, Pasáček krav a Kdyby tady byla taková panenka
Čtvrtek 5. 1. 2023
Čtení
- mimo pracovní list jsme procvičovali hledání slov od určitých písmen a jejich zapisování na tabulky a čtení otázek + hledání odpovědí
- P.S. str. 52 - četba slov, hledání slova a přepisování (na linku jsme psali slova, která mají písmeno Š přímo uprostřed)
- kreslili jsme si list k písmenu H - H jako hrad
Matematika
- mimo pracovní sešit jsme pracovali s tabulkou ve skupině
- stavěli jsme z dřívek - obdélník a čtverec (říkali jsme si vlastnosti čtverce, obdélníku), nejmenší čtverec z kolika dřívek, nejmenší obdélník z kolika dřívek...atd. - v návaznosti na to P.S. str. 56/3
- seznamovali jsme se s prostředím "Hadů" nejprve mimo pracovní sešit, pak P.S. str. 56/4 (pokud bude potřeba, určitě ráda vysvětlím a ukážu - manipulace je z počátku důležitá - strkala jsem míčky do punčochy - povídali jsme si o hadech, jak se živí a demonstrovala jsem jim příklady na tom...)
Psaní
- Fialová písanka - str. 5/písmeno J - celá stránka - dvě řádky byly za D.Ú.
Prvouka
- povídali jsme si o rozdílnosti lidí ... různým způsobem
- P.S. str. 33/1, 2
Středa 4. 1. 2023
Čtení
- opakovali jsme si jednotlivá písmenka, psali jsme postupně slova podle obtížnosti (DŮM, KOZA, KOČKA, LAVICE, MAMINKA), pak jednoduché věty (EVA PIJE. BABIČKA PEČE. TATÍNEK ČTE NOVINY.) a nakonec psali svou vlastní větu
- písmeno Š - jako šála - kreslili jsme si šálu ve tvaru písmene Š
- P.S. str. 52 (pouze doplnění slov do tajemek a ta část se šaškem - vybarvit míčky podle zadání a přepsat větu.
Matematika
- opakovali jsme jednoduché příklady
- četli jsme v jednoduchých tabulkách mimo pracovní sešit - pak v návaznosti P.S. str.56/2
- krokování - P.S. 56/1 - odkrokovat si A: (Adámek) a do B: (Bětuška) napsat už jen jeden povel, jak se k číslu dostanu
Prvouka
- opakovali jsme téma ZIMA - měsíce, počasí, pomoc zvířítkům a velkou část jsme věnovali zimním sportům (děti ve skupinkách vymýšlely)
- P.S. str. 32/ samostatně celá strana
- pak mohli dodělávat cokoliv do této stránky nebo kreslili zimní obrázek (obrázek s co největším počtem znaků zimy)
K pátku 9. 12. 2022
Čtení
- list do písmenkové knihy - Z jako zajíc
- P. S. str. 50
Matematika
- P. S. 53/3,4
- P. S. 54
Psaní
- str. 4 - písmeno P
Prvouka
- str. 27 /celá stránka
Pondělí 5. 12. a Úterý 6. 12. 2022
Čtení
- písmeno Z - slova od písmene, co nám ten tvar připomíná
- P. S. str. 48, 49
Matematika
- P. S. str. 51/4
- P. S. str. 52/1, 2, 3, 4
- P. S. str. 53/ 1, 2, 3
Čtvrtek 1. 12. 2022
Čtení
- nové písmenko C - P.S. str.d 46
Matematika
- P.S. str. 50/2,3,4
- D.Ú. 51/3
Psaní
- modrá písanka - str. 24 a str.44 (jen rovné čáry)
- fialová písanka - str. 4 (písmeno T)
Středa 30. 11. 2022
Čtení
- procvičovali jsme čtení slov a vět s písmeny D - str. 45 (pozor v posledním textu jsou i písmenka Ř, C, H, Z - my jsme si je barevně vyznačili).
- dělali jsme list do písmenkové knihy - D jako deštník. Různěbarevné dešníky - z barevného papíru.
Matematika
- procvičovali jsme sčítací trojúhelníky na bílé straně vedle str. 50 (děti si samy zapisovaly tři čísla do prvního řádku - 0, 1, 2, 3 a samozřejmě, jak se cítily silní i dále) - mnohé děti si ještě dokreslovaly na stránku další trojúhelníky
- měli jsme zkrácenou hodinu díky návštěvě knihovny
Úterý 29. 11. 2022
Čtení
- písmenko D
- P.S. str. 44/45
Matematika
- P.S. str. 49/3 dodělat a str. 50/1
Středa 24. 11. 2022
Čtení
- pracovali jsme a četli na str. 41
- hláskovali jsme už tříslabičná slova
- P.S. str. 42 - OU, AU - vymýšlení slov - jen první polovina stránky (křížovky, bludiště a opis věty)
Matematika
- P.S. str. 48 - vše (dečky jsme stříhali různé) a str. 49/1,2, cvičení 3 jsme si jen vysvětlovali a udělali první tři trojúhelníky
Prvouka
- povídali jsme i o elektrické energii a tom, kde se bere, jak je pro náš součastný život důležitá....atd.
- P.S. str. 26 - zakončení tématu rodina
Úterý 22. 11. a středa 23. 11. 2022
Čtení
- dokončení písmene N - P.S. str. 39
- písmeno V - čtení slov, vět, vymýšlení slov od písmene "V", pracovní list do "písmenkové knihy
- P.S. str. 40
Matematika
- porovnáváme různá čísla - na prázdné stránce (vedle str. 47) jsme si dávali různé příklady na porovnávání (učili jsme se správně číst rovnosti - číslo x je menší než y atd.)
- P.S. str. 47 /2, 3
- zapisujeme, čteme a počítáme klasické příklady - do 10 (odčítání i sčítání)
Psaní
- v modré písance - str. 20
- ve fialové písance - str. 3 - U
Prvouka
- téma rodina jsme rozšířili o to, jaké práce v domácnosti kdo dělá
- P.S. str. 25
Úterý 1. 11. 2022
Čtení
- trénovali jsme sluchové skládání víceslabičných slov (koberec, nemocnice, kružítko, mikina...atd.) - samostatné hláskování dětí dvojslabičných slov, čtení jednoduchách slov složených se známých písmen
- seznámení s písmenkem "K" - děti dostaly nový čtecí lísteček
- P.S. str. 30/ umístění písmene K, opis věty
Matematika
- krychlové stavby a pojem podlaží (kolik podlaží má která stavba, z kolika krychlí je složeno např. 2 podlaží)
- P.S. str. 31/1, 32/1,2
- seznámení s čísly 7,8 - pracovní list na trénování tahů číslic
Pondělí 31. 10. 2022
Psaní
- uvolňovali jsme si zápěstí pomocí kreslení cihel - Kreslím tvary str. 25
- písanka str. 2 - písmeno "I"
Matematika
- počítali jsme sčítací trojúhelníky s čísly
- P.S. str. 31/4
Čtvrtek 20. 10. 2022
Čtení
- dodělávali jsme list s písmenem P do knihy
- osahávali jsme si písmeno S - hledali jsme věci kolem sebe, které začínají na písmeno "S" i vypadají jako písmeno "S"
- vyťukávali jsme slova na xylofon
Matematika
- krokovali jsme na pásu ve dvojici a zaváděli jsme pojem krok vzad (dozadu) - krokovali jsme i prstíkem v pracovním sešitu (prázdná stránka vedle str. 27)
- P.S. str. 28/1,2
- D.Ú. str. 30/3
Prvouka
- povídali jsme si o rozdílech mezi ovocem a zeleninou
- jmenovali a kreslili jsme různé druhy zeleniny a ovoce
Úterý 18. 10. a Středa 19. 10. 2022
Čtení
- písmenko P - P.S. str. 26,27
- jinak jsme procvičovali mimo pracovní sešit - hodně hláskujeme už samostatně (zvládáme už dvojslabičná slova se zavřenou slabikou - např. komín, taška, židle, zvonek, domek...)
- Zaměřujeme se na čtení známých slov
Psaní
- už jsme začali psát první písmenka do písanky
- Písanka str. 1 - A, E (dodržujeme velikost od jedné lince k druhé, tahy - pro praváky jsou na pravé straně vyznačené, snažíme se nepřetahovat)
- Kreslíme tvary str. 40,41 před nácvikem A (pouze první dvě i řádky na str. 40 a na str. 41 střechy domečků a druhou a třetí řádku) a str. 44 před nácvikem E (pouze plot a třetí řádku)
Matematika
- postupně jsme se dostali do str. 27
- hodně jsme trénovali poznávání a čtení čísel - v této době ovládáme číslice 1-6 - měli jsme pracovní listy mimo
- začínáme jednoduché slovní úlohy - pouze ústně vymýšlíme matematické situace (např. Dostanu k narozeninám 2 jablíčka od maminky, 1 jablíčko od tatínka a 2 jablíčka od babičky. Jedno nakonec sním. Kolik mi jablíček zbyde?)
Pátek 7. 10. 2022
Čtení
- seznamovali jsme se s písmenem L - skládali jsme lodičku do písmenkové knihy, hledali jsme písmena L ve věcech kolem sebe
- četli jsme slova se samohláskami a písmeny M, T
- P.S. str. 13
Středa 5. 10. 2022
Čtení
- četli jsme texty složené s písmen, která známe
- P.S. str. 11 / vše, kromě posledního úkolu (čti)
- učili jsme se písmenko T - různým způsobem - vytvářeli jsme si list do písmenkové knihy - dodám zítra nebo mohu při delší absenci poslat emailem
Matematika
- upevňovali jsme si číslice 1, 2, 3 - děti měli pracovní list mimo učebnici - dodám zítra nebo mohu při delší absenci poslat emailem
Prvouka
- byli jsme venku a zaznamenávali změny přírody na podzim - pokud byste chtěli dělat, poskytnu Vám pracovní list (poznávačku, kde děti zaškrtávaly, co po cestě viděly)
Úterý 4. 10. 2022
Čtení
- začali jsme objevovat písmeno M a jejich různé tvary (psali jsme různě barevně, skládali z přírodnin apod.)
- vymýšleli slova, která začínají písmenem M
- vytvářeli jsme list do písmenkové knihy (Metr-M)
- P.S. str. 10/ celá (v horních políčkách jsme vyplňovali už všechna písmenka, která známe)
Matematika
- P.S. str. 16/3,4
- P.S. str. 17 celá a str. 18/1,2
- na prázdné staně si děti vymýšlely svoj vlastní barevný rytmus (opakující se barvy v určitém sledu)
- učili jsme se poznat a napsat číslice 1, 2, 3
Pátek 30. 9. 2022
Čtení
- v pracovním listě samostatně zaznamenávali samohlásky do slov (ten, kdo si troufl, psal celá slova)
Čtenářství
- měli jsme čtenářskou lekci ke knize Jak bylo malé růžové slůně jednou velmi smutné a jak to všechno dopadlo
Čtvrtek 29. 9. 2022
Čtení
- procvičovali jsme všechny naučené samohlásky mimo pracovní sešit - určovali jsme je v různých slovech
- hláskovali jsme samostatně jednoslabičná slova
Matematika
- evidovali jsme po škole různé počty (dveře, okna, obrazy, schody)
- P.S. str. 16/1,2
- začali jsme krokovat (vyvodili jsme společně pravidla pro krokování a povely)
Prvouka
- venku jsme stavěli města a vesnice a přitom jsme si říkali rozdíl mezi městem a vesnicí
- jako domácí úkol si mohou vybrat jakékoliv cvičení na str. 11 v pracovním sešitě
Psaní
- trénovali jsme horní a spodní oblouk (půlkruh)
Pátek 23. 9. 2022
Čtení
- opakovali jsme písmeno u a určovali jeho polohu v různých slovech (ucho, duch, puk, kuře, husa, buben, ulita)
- kreslili jsme U-rampu (různými pastelkami tvar písmene U)
- P.S. str. 9
Psaní
- cvičili jsme jemnou mototiku - předávali jsme si jednou rukou a třemi prsty (ukazovák, palec a prostředníček) kaštan, líkový oříšek, sirku, fazoli, hrášek, zrnko rýže
- procvičovali jsme si zápěstí a prsty
- v P.S. (Kreslíme tvary) jsme dělali první dvě stránky (bohužel nemáte u sebe)
Čtvrtek 22. 9. 2022
Čtení
- seznamovali jsme se s písmenkem "U" - různým způsobem jsme si ho osahávali, kreslili jsme obrázky slov s "U" na začátku (ve skupině), vyvozovali jsme, kde se vzal jeho tvar
- P.S. str. 8 - poloha písmene ve slově, kreslení ulity a přepisování ULITA, psaní U, Ú, Ů a vybírání toho, kde je napsáno úl, zub, pusa, hůl
Matematika
- stavěli jsme vláčky P.S. str. 13/4 (ale to doma bez pomůcky a doprovodných otázek neuděláte)
- P.S. str. 14/2,4 a pokračovali v barevném rytmu pak na vedlejší bílé stránky - řada dětí udělala svůj rytmus
Prvouka
- šli jsme na procházku do města, zakreslovali a vysvětlovali jsme si dopravní značky, které jsme potkali
- bavili jsme se o dopravních prostředcích - kde a jak se pohybují
- P.S. str. 9
Středa 21. 9. 2022
Čtení
- upevňovali jsme si písmena A, E, I, Y, O
- vyráběli jsme stranu do písmenkové knihy - napsali jsme si velké "O" a pomocí lepidla a vlny jsme dělali obrys písmene
- D.Ú. P.S. str. 17/zakroužkovat obrázek, v jehož slově se objevuje "Oů a napsat řádku O Ó
Matematika
- porovnávali jsme množství - hledali způsob jak to dělat i bez počítání
- P.S. str. 12/4, str. 13/1,3 a str. 14/4
Prvouka
- povídali jsme o značkách zákazových, výstražných a informačních a pak děti kreslily vymyšlené značky (alespoň tři - jednu zákazovou, výstražnou a informační)
- šlo mi o to, aby děti měly spoj - kulatá červená je zákazová, trojůhelníková červená je výstražná a hranatá modrá je informační
Úterý 20. 9. 2022
Čtení
- vyvozování písmene O - z písničky, hledání "O" v různých předmětech okolo nás, psaní O na destičky
- P.S. str. 16 - vybarvování ovoce a stejnými pastelkami kroužit okolo (např. jablko žluto červené - dvě barvy okolo) a do zbylých jsme domalovali ovoce, které má kulatý tvar
- v druhé části stránky jsme si vybarvovali a říkali všechna písmenka, která známe a pak jsme zkoušeli slova číst
- v horní části učebnice doplňovali pozici písmene "O" ve slovech (noc, opice, osel, most)
Matematika
- P.S. str. 12 /1
- seznamovali jsme se se sčítacím trojúhelníkem - modelovala jsem na tričku (hodila jsem do jednoho rukávu několik kostiček a do druhého na také - kolik kostiček vypadne z trička ven dohromady?)
- P.S. str. 12/2
- P.S. str. 12/3 - seznamovali jsme se s prostředím dřívek - skládali jsme viděné tvary, ale postupně (děti neviděly v učebnici) - nejprve čtverec, pak jsem si vzali 3 dřívka a měli za úkol udělat něco, aby měli celkem 2 čtverce...atd.
- začali jsme modelovat porovnávání množství - děti dávaly rady, jak to udělat (dávat k sobě, spočítat...)
Středa 14. 9. 2022
Matematika
- stavěli jsme krychlové stavby a rozlišovali jsme pojem vláček (nízká stavba po sobě jdoucích krychlí) a věž (vícepodlažní stavba) - P.S. str. 7/1
- P.S. str. 7/2 - zapisují počet čárek, kolik vidí jevů (je v pořádku když u nohy a ruky napíší 2 nebo 10 - je nutné si obhájit svojí volbu)
- P.S. str. 8/1, 3 (i tady je více řešení, které si děti obhajují)
- D.Ú. str. 9/3
Prvouka
- opakovali jsme prostředí školy a děti lepily do svých sešitů obrázky do místností v P.S. na str. 5-6
- P.S. str. 7 - odhalit toho, kdo se na obrázku chová špatně a šktnout ho - povídat si o bezpečné cestě do školy
- P. S. str. 8/1, 2
- pracovní list na zapamatování si důležitých čísel (a básnička) je ve škole - budeme pokračovat zítra